Delta digitalt i onsdagsmöten med Zoom
Vi erbjuder våra medlemmar att delta digitalt på våra onsdagsmöten.
För att deltaga via ZOOM krävs endast registrering och godkännande, länken som går ut efter registrering är densamma som ni kan logga in till mötet med, kl 18:00 på onsdagen. Se nedan.
För att ta del av onsdagsmötet via zoom:
- Klicka på länken som går ut ett par dagar innan mötet. När ni anmält er och därefter blivit godkända, får ni nästa mejl.
- Andra mejlet innehåller själva länken för att kunna se och höra mötet, denna länken (”click here to join”) klickar ni på kl 18:00 när mötet ska gå av stapeln.
Vi har denna process för att så långt som möjligt verifiera att bara medlemmar kan ta del av mötena.
Vi använder Zoom för våra digitala möten, eftersom tekniken i föreläsningssalen förutsätter det.
Zoom är en videomötes-tjänst, som Skype. För att ta del av våra möten rekommenderar vi att ni laddar ner och installerar programmet Zoom, vilket är gratis. Installationen behöver självklart bara göras en gång, inför första gången ni vill delta i mötena digitalt.
Här kan ni hitta länk för att ladda ner och installera på er dator, mobil eller iPad:
iPhone eller iPad: https://itunes.apple.com/us/app/id546505307
Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=us.zoom.videomeetings
Mac-dator: https://zoom.us/client/latest/Zoom.pkg
Windows-dator: https://zoom.us/support/download
Det finns möjlighet att registrera sig för ett Zoom-konto, men det krävs inte för att delta i mötena. Det räcker att installera Zoom och klicka på länken i mejlet vi skickar ut (se punkt 2 ovan).
Under mötet kan det i mån av tid finnas möjligheter till att ställa frågor. Det gör man genom att skriva i chattfunktionen så kommer sekreteraren att läsa upp frågan i hörsalen.
Onsdagsmötena sker live och kommer inte att spelas in. De går alltså inte att ta del av i efterhand.
Frågor? Kontakta GLS kansli via mejl eller 031-20 26 02, alternativt till sekreterare Kjell Torén, kjell.toren@amm.gu.se
Lycka till!